Top 10 verdens mest værdifulde brands

Der er rigtig mange store selskaber og brands på verdensplan, men hvem er egentlig de mest værdifulde? Det giver vi dig svaret på i denne artikel.

Vanen tro har vi valgt at lave en top 10 over verdens mest værdifulde brands. Vi kan allerede nu afslører, at nr. 1 og 2 ikke kun konkurrerer om førstepladsen, men ligeledes på mange andre fronter. 

 

Top 10 værdifulde brands

Lad os starte med at slå fast, at vores top 10 er lavet ud fra informationer på Bestglobalbrands.com og gælder for 2014. Hvilket er helt naturligt, da vi endnu ikke har rundet 1 halvår af 2015. Vi kaster os straks ud i det og præsenterer her de 10 brands:

  1. Apple – 698 mia. kroner
  2. Google – 631 mia. kroner
  3. Coca Cola – 478 mia. kroner
  4. IBM – 424 mia. kroner
  5. Microsoft – 359 mia. kroner
  6. GE – 267 mia. kroner
  7. Samsung – 267 mia. kroner
  8. Toyota – 249 mia. kroner
  9. McDonalds – 248 mia. kroner
  10. Mercedes-Benz – 202 mia. kroner

Kilde: Se hele top 100 listen her.

Apple og Google sidder solidt på de to første pladser, med deres aktiviteter inden for elektronik, app-markedet og online annoncering for Googles vedkommende. Det ser ikke ud til de afgiver de to pladser lige foreløbig.

Dels er der et godt stykke ned til nr. 3 på listen og dels har Apple og Google oplevet store fremgange i løbet af 2014 på henholdsvis 21% og 15 %. Det er blandt de bedre på listen.

 

Største fremgange og tilbagegange

Det er ligeledes værd at bemærke de største fremgange og tilbagegange på top 100 listen. Det afspejler nemlig de aktuelle tendenser i samfundet på bedste vis.

Størst fremgang

  1. Facebook: 86 %
  2. Audi: 27 %
  3. Amazon: 25 %

Størst nedgang

  • Nokia: -44 %
  • Nintendo: -33 %
  • Louis Vuitton: -9 %

 

Det er ikke så overraskende at Facebook buldrer ind på listen og opnår en flot 29. plads. Et socialt medie der bare bliver mere og mere populært.

Derudover er det værd at bemærke Amazons fremgang, der tydeligt indikerer at e-handlen bare går stærkt fremad år efter år. Ligesom Nokia, selv efter opkøbet af Microsoft, slet ikke kan finde fodfæste som tidligere.

Et ellers populært og værdifuldt luksus tøjbrand Louis Vuitton, har ligeledes haft det svært og virkelig kunne føle Finanskrisens konsekvenser. Noget der sikkert har fået mange til at spare på de luksuriøse goder. Det kunne i hvert fald være en logisk forklaring på deres tilbagegang.

Se også: Top 10 jakkesæt mærker og udbydere

Vær venlig at dele artiklen..Share on Google+Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn