De 10 mest værdifulde modebrands

I en moderne verden, der i høj grad er præget af mode og skønhed, ligger modehuse verden i tæt konkurrence med hinanden, om at lancere de nyeste tendenser indenfor tøjstil, bolig og skønhed.

Det gælder om at være de første ude med den nyeste kollektion, for at vinde kundernes hjerter, for hvem stil og mode nærmest er blevet en indikator og katalysator for succes.

Modehusene profiterer enormt på salget af det ofte dyre moderigtige tøj, og har skabt stærke og solide brands, som mange kan identificere sig med. Derfor er der her samlet en liste over de 10 mest værdifulde modebrands lige nu.

 

Top 10 liste over brands i modebranchen

  1. Louis Vuitton, 25,9 milliarder dollars
  2. Hermes, 19,1 milliarder dollars
  3. Rolex, 7,17 milliarder dollars
  4. Chanel, 6,7 milliarder dollars
  5. Gucci, 6,4 milliarder dollars
  6. Prada, 5,7 milliarder dollars
  7. Cartier, 4,8 milliarder dollars
  8. Hennesy, 4,6 milliarder dollars
  9. Moet & Chandon, 4,2 milliarder dollars
  10. Burberry, 4, 09 milliarder dollars

Listen over verdens 10 mest værdifulde modebrands toppes suverænt af det franske modehus med de to brands Louis Vuitton og Hermes, hvor førstnævnte er god for næsten 26 milliarder dollars svarende til næsten 142 milliarder danske kroner.

 

Verdens mest værdifulde modebrand:

Louis Vuitton

Det er syvende år i træk, at det franske mærke Louis Vuitton ligger i toppen af listen. Enhver der har stået med med en ægte Louis Vuitton kanvas håndtaske med det karakteristiske mønster, ved også at sådanne takser ikke ligefrem er at finde i den billige ende af skalaen.

Disse luksuriøse tasker er altså dem, der har sikret det franske brand en sikker førsteplads på listen om verden mest værdifulde brands indenfor modebranchen. Lige i hælene på Louis Vuitton ligger et andet fransk brand Hermes, der er god for lige i omegnen af 19 milliarder dollars, svarende til omkring 104 milliarder danske kroner.

Hermes er mest kendt for deres luksuriøse accessories, der inkluderer tøj, gerne i læder, smykker og parfumer. Nederst på listen, som dog ikke er en dårlig placering, findes det kendte gamle, noble engelske mærke Burberry med omkring 4 milliarder dollars, hvis ternede halstørklæder er blevet ekstremt populære over hele verden.

Vær venlig at dele artiklen..Share on Google+Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn